30 Ιανουαρίου 2017

Γλασαρισμένα μανιτάρια με σκόρδο και θυμάρι






Αν ανοίξεις το ψυγείο μου θα δεις σχεδόν πάντα μέσα μανιτάρια. Ο λόγος είναι ότι  ακόμα και σκέτα μπορούν ν΄αποτελέσουν φαγητό. Είναι κάτι σαν σαλάτα και κρέας μαζί, χωρίς τελικά να είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο. 




Τα μεν πλευρώτους τα κάνω ψητά στο γκριλ. Τα κοινά άσπρα μανιτάρια, τα χρησιμοποιώ σε ομελέτες, μακαρονάδες, πίτσες και φαγητά της κατσαρόλας. Έχω ακόμα και φακελάκια με διάφορα αποξηραμένα μανιτάρια για τα ριζότο μου.


Βέβαια μερικές φορές, το ένα φέρνει τ΄άλλο, αργώ να τα χρησιμοποιήσω και αυτά χάνουν την αρχική τους φρεσκάδα και φαίνεται πως αρχίζουν να μπαγιατεύουν. –Εγκεφαλικό !!!-

Τότε είναι που φτιάχνω αυτά τα φοβερά και τρομερά γλασαρισμένα μανιτάρια με σκόρδο και θυμάρι, τα οποία τρώμε ως συνοδευτικό, με οποιοδήποτε φαγητό έχουμε εκείνη τη μέρα! Για να τα περισώσω το κάνω, μη νομίζεις, αλλά στην πραγματικότητα είναι η τέλεια λιχουδιά! 




ΓΛΑΣΑΡΙΣΜΕΝΑ ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ ΜΕ ΣΚΟΡΔΟ ΚΑΙ ΘΥΜΑΡΙ


Υλικά: 


     1)      500 γραμμάρια μανιτάρια λευκά, κατά προτίμηση μικρά

     2)      3 κουταλιές σούπας ελαιόλαδο

     3)      ½ φλιτζάνι κόκκινο, ξηρό κρασί

     4)      1 κουταλιά σούπας ξίδι μπαλσάμικο

     5)      3 σκελίδες σκόρδο λιωμένες με την πρέσα σκόρδου ή ψιλοκομμένες

     6)      ½ κουταλιά σούπας θυμάρι ξερό

     7)      2 κουταλιές σούπας σόγια σος

     8)      Αλάτι

     9)      Πιπέρι

     10)   Τα φύλλα από 1 κλωνάρι φρέσκο θυμάρι




Μέθοδος: 


Σκουπίζουμε με καθαρό πανάκι τα μανιτάρια για να φύγουν τυχόν χώματα που έχουν κολλήσει πάνω τους. Αν είναι πολύ μεγάλα τα μανιτάρια μας, τότε τα κόβουμε στη μέση. Προτιμάμε όμως να έχουμε στη διάθεσή μας μικρά μανιτάρια γιατί είναι πολύ πιο ευπαρουσίαστα να τα μαγειρέψουμε ολόκληρα. 


Σε ένα μεγάλο τηγάνι βάζουμε το ελαιόλαδο να κάψει. Μέσα στο καυτό λάδι ρίχνουμε τα μανιτάρια και τα ανακατεύουμε συνεχώς με μια σπάτουλα για 1 περίπου λεπτό. 


Ρίχνουμε το σκόρδο και τα σβήνουμε  με το κρασί. Προσθέτουμε το θυμάρι, λίγο αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι. Χαμηλώνουμε τη φωτιά και προσθέτουμε τέλος τη σόγια σος και το μπαλσάμικο. Αφήνουμε τα μανιτάρια στη φωτιά μέχρι να εξατμισθούν τα υγρά τους και ν΄αποκτήσουν μια γλασαρισμένη όψη και σκούρο καφέ χρώμα. 


Όταν είναι έτοιμα τα βάζουμε σε ένα μπολ και τα πασπαλίζουμε με φύλλα φρέσκου θυμαριού. Τρώγονται ζεστά. 


Καλή επιτυχία!!!








17 σχόλια:

  1. Λατρεύουμε κι εμείς τα μανιτάρια!Δεν υπάρχει περίπτωση να μην μαγειρευτούν με κάποιον τρόπο μέσα στο βδομαδιάτικο μενού!Η σημερινή σου πρόταση μου δίνει την ευκαιρία να παρουσιάσω μία εύγευστη,πικάντικη ,ανανεωτική πινελιά στο αγαπημένο μας πιάτο!Εξαιρετικό Χρυσαυγή μου!Καλή εβδομάδα εύχομαι!Πολλά πολλά φιλιά!
    ΥΓ.Τι καραμέλωμα !...Όσο βλέπω τις φωτογραφίες σου ,τόσο πιο πολύ θαυμάζω τα κοντινά πλάνα τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήδη μια φίλη μου θα τα φτιάξει σήμερα κιόλας!! Είναι εύκολα και πραγματικό μεζεδάκι με οποιοδήποτε φαγητο έχεις φτιάξει.
      Ελπίζω να σου αρέσουν Φωτεινή μου! Είμαι σχεδόν βέβαιη γι΄αυτό μάλλον!!

      Σε φιλώ και εύχομαι να έχεις μια ωραία και ξεκούραστη εβδομάδα!!!!!!!!!!!!!!! Την Αγάπη μου!!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!
    Εύκολα, γρήγορα, νόστιμα, τι άλλο να ζητήσει κανείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τίποτα! Τίποτα!!!
      Μανιτάρια και ξερό ψωμί!!!!

      Καλημέρα Ξανθή!!!!!

      Διαγραφή
  3. Εντάξει, δεν έχω καλύτερο!!!Ότι ακριβώς περιέγραψες ισχύει και στο δικό μου σπίτι με τη διαφορά ότι τα τρώω μόνο εγώ!Το ήξερες ότι πρέπει να ανοίγουμε τη συσκευασία, την πλαστική μεμβράνη δηλαδή ώστε να διατηρούνται περισσότερο? Επίσης, πες μου σε παρακαλώ ότι δεν αγοράζεις άσπρα μανιτάρια πολωνίας!!Οι δικές μας εταιρείες κλείνουν η μια μετά την άλλη...τη φοβερή αυτή συνταγή θα τη φτιάξω σίιιιιιιιιιγουρα και θα σου στείλω φωτο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν όχι, δεν γνώριζα ότι πρέπει ν΄ανοίγουμε την πλαστική συσκευασία τους. Ισα ίσα αν με ρωτούσες θα σου έλεγα το ακριβώς αντίθετο. Οσες φορές μάλιστα άνοιξα τη συσκευασία για να χρησιμοποιήσω τα μισά μανιτάρια, τα υπόλοιπα μετά από 2 μέρες άρχισαν να μαραίνονται...
      Τα Πωλονίας ούτε να τα δω!!!! Ελπίζω να ήμουν σαφής στην απάντησή μου!!!!!!
      Φτιάξ΄ τα και πες μου εντυπώσεις!!! Τα ξαναλέμε!!!
      Καλημέρα!!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Τέεεεεεεεεεεεελεια, πραγματικά τέλεια γεύση, έτσι όπως μου αρέσουν και όπως τα σερβίρουν σε εστιατόρια. Τα έφτιαξα βράδυ οπότε δεν υπάρχουν φωτογραφίες. Επειδή θα τα ξαναφτιάξω όμως θα σου στείλω φωτος. Όσο για τη διατήρηση τους, για να είμαι ειλικρινής δεν το έχω δοκιμάσει. Είχα αγοράσει μανιταροπροιόντα από μια ελληνική φάρμα και στα νωπά έλεγε να ανοίγουμε τη συσκευασία. Εγώ έχω πάρει τάπερ που κλείνουν αεροστεγώς - πραγματικά όμως αεροστεγώς, πρέπει να τα τρομπάρεις με ειδικό εργαλείο και έτσι διατηρώ εκεί τα λαχανικά μου- με έχουν σώσει. φλιάααα

      Διαγραφή
  4. Φανταστικό χρώμα!!!! Όποτε φτιάχνω μανιτάρια σωτέ με σκόρδο και μαιντανό...πάντα συνοδεύουν μακαρόνια χαχα
    Ωραία και τα γλασέ! Θα τα δοκιμάσω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. λατρευω τα μανιταρια και θα τα κανω οπωσδηποτε!! Μη σου πω οτι μου τρεχουνε ηδη τα σαλια!! μιαμ μιαμ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Λάτρεψα το χρώμα τους! Πόσο δελεαστικό είναι βρε κορίτσι!
    Και το θυμάρι με το σκόρδο πόσο τέλεια γεύση θα δίνουν :)
    Τώρα τα φαντάζομαι και πάνω από πράσινη σαλάτα... και έτσι υπέροχα θα είναι :)
    Η τελευταία φωτογραφία σούπερ! Φωτεινή, καθαρή και το γήινο της λινάτσας ταιριάζει άψογα στο όλο concept!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πανέμορφες φωτογραφίες για ένα πιάτο που το λατρεύω έτσι κι αλλιώς. Εγώ το κάνω με διάφορα μανιτάρια!!! Πολύ λαχταριστό πιάτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. λατρευω μανιταρια!!! γι αυτο και φετος δοκιμασα και πηρα απο φυτωριο το "τουβλο" και τρωμε πλεον σπιτικα πλευρωτους!!! οποτε η συνταγη σου μολις καταγραφηκε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτές οι "ενέργειες σωσμού" δίνουν σχεδόν πάντα ένα εξαιρετικό πιάτο...διαπιστωμένο Χρυσαυγή μου!
    Και φυσικά όταν το κάνεις κάποια φορά, το επαναλαμβάνεις πια συνειδητά την επόμενη :-)
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εγώ παίρνω μανιτάρια .. τα ξεχναω όπως λες κάποιες φορές και μετά τρέχω να σώσω ότι μπορώ..χιχι..
    Εγιναν τέλεια και το γλασάρισμα αυτό είναι σουπερ. Το χρώμα τους τέλειο. Ιδανική λύση για ''ξεχασμένα'' μανιτάρια.
    Την επόμενη φορά που θα πάρω μανιτάρια θα τα δοκιμάσω ;)

    Φιλιάααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πως και πως περίμενα αυτή την ανάρτηση! Τέλεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γεια σου Χρυσαυγή μου, φοβερά τα μανιτάρια σου! Λατρεύω τα μανιτάρια κι εγώ. Αύριο θα έρθουν κάποιοι φίλοι να φάμε και θα κάνω το σουφλέ σου με τα πράσα και την μπεσαμέλ. Ψήνομαι να κάνω και τα μανιτάρια σου. Με ξεμυάλισες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. εδω ταιριαζει να παιζει το "πωπωπωωπω" της τσαμπα !! βετζετεριαν παϊδάκια! σαν λατρης των μανιταριων θατα τιμησω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10