19 Οκτωβρίου 2015

Πράσινη σαλάτα με αχλάδι και dressing μπλε τυριού






Τα φρούτα και οι καρποί στις σαλάτες είναι η προτίμησή μου. Είναι τόσες οι επιλογές, που πραγματικά δεν βαριέμαι ποτέ, αφού και καρποί (μαζί με τους σπόρους) υπάρχουν σε άφθονα είδη αλλά και τα φρούτα εναλλάσσονται σύμφωνα με τις εποχές κι έτσι η ίδια σαλάτα μπορεί από φθινοπωρινή να γίνει χειμωνιάτικη, μετέπειτα ανοιξιάτικη, καταλήγοντας στην καλοκαιρινή της εκδοχή.




Σκεφθείτε μια σαλάτα που σαν βάση έχει  οποιεσδήποτε πρασινάδες  σας αρέσουν. Το χειμώνα διανθίστε τη με ρόδι, την άνοιξη με φράουλες, το καλοκαίρι με σύκα και το φθινόπωρο με σταφύλια.  Η  γκάμα των φρούτων ανά εποχή είναι πολύ μεγάλη. Τα νεκταρίνια (και ιδιαιτέρως ψημένα), τα κεράσια, το καρπούζι, το πεπόνι, το μήλο, το αχλάδι, ο λωτός  είναι μερικά ακόμα φρούτα που ταιριάζουν σε σαλάτες, αλλά και πάλι θα πω πως δεν είναι τα μόνα. Υπάρχουν κι άλλα και τελικά σχεδόν όλα μπορεί να αναδείξουν μια πρασινάδα.




Δοκιμάζοντας πριν πολλά χρόνια αυτή την πράσινη σαλάτα σε μια μπιραρία στην Κηφισίας, είχα μείνει εκστασιασμένη να τρώω σχεδόν πάνω απ΄τη σαλατιέρα. Την κοινή σαλατιέρα!! Ήταν ένας πρωτόγνωρος συνδυασμός για μένα, όχι μόνο το ζουμερό αχλάδι, αλλά και το έντονο μπλε τυρί στην σος, καθώς και τα καβουρδισμένα καρύδια. Δεν μπορούσα να φέρω καλύτερη σαλάτα στο μυαλό μου για αρκετά χρόνια. Ίσως ήταν και η στιγμή που την έφαγα... δεν ξέρω, πάντως την είχα εξιδανικεύσει.

Μετέπειτα, διευρύνοντας το φάσμα των γεύσεων, παίζοντας με αναπάντεχους συνδυασμούς υλικών και αποκτόντας περισσότερες γευστικές εμπειρίες ανακάλυψα -και συνεχώς ανακαλύπτω- πολύ πιο ενδιαφέρουσες σαλάτες αλλά πάντα στη μνήμη μου έμεινε αυτή ως μια ξεχωριστή. Γιατί οι γευστικές μνήμες από τις μικρές μας ηλικίες υπάρχουν και θα μας συντροφεύουν για πάντα. Αυτό είναι το γοητευτικό!






ΠΡΑΣΙΝΗ ΣΑΛΑΤΑ ΜΕ ΑΧΛΑΔΙ ΚΑΙ DRESSING ΜΠΛΕ ΤΥΡΙΟΥ


Υλικά για τη σαλάτα: 


    1)      1 μεγάλο μαρούλι κλασικό, Ελληνικό (ή δύο μικρά), πλυμένο και ψιλοκομμένο

    2)      1 μεγάλο αχλάδι ζουμερό και ώριμο, κομμένο σε κύβους

    3)      ½ κούπα χοντροκομμένο καρύδι, το οποίο έχουμε καβουρδίσει


Υλικά για το dressing μπλε τυριού: 


    1)      2-3 κουταλιές της σούπας μαγιονέζα ή γιαούρτι στραγγιστό

    2)      1 κουταλιά της σούπας ξίδι

    3)      100 γραμμάρια γάλα

    4)      ½ κουταλάκι του γλυκού σκόρδο  σκόνη

    5)      1 ½ κουταλάκι του γλυκού Worcestershire sauce

    6)      100 γραμμάρια μπλε τυρί θρυμματισμένο με το πιρούνι

    7)      Αλάτι κατά βούληση

    8)      4-5 κουταλιές της σούπας λάδι + λίγο ακόμα για το μαρούλι.





Μέθοδος: 


Πλένουμε το μαρούλι και το αφήνουμε να στραγγίσει εντελώς από τα νερά. Θέλουμε να είναι στεγνό. 


Φτιάχνουμε το dressing:


Βάζουμε στο μούλτι τη μαγιονέζα (ή το γιαούρτι αν χρησιμοποιήσουμε), το ξίδι, το σκόρδο, το γάλα, το σκόρδο, την Worcestershire sauce, το λάδι και το μπλε τυρί θρυμματισμένο. Όχι ακόμα αλάτι. Πολτοποιούμε καλά μέχρι να έχουμε μια λεία και βελούδινη σως. Αν τη θέλουμε πιο ρευστή προσθέτουμε λίγο ακόμα γάλα. Δοκιμάζουμε και αν κρίνουμε πως χρειάζεται προσθέτουμε λίγο αλάτι ανάλογα με το γούστο μας.


Ψιλοκόβουμε το μαρούλι και το τοποθετούμε σε μεγάλη σαλατιέρα. Το ραντίζουμε με ελάχιστο ελαιόλαδο και το ανακατεύουμε καλά. Προτιμότερο είναι στο ανακάτεμα να χρησιμοποιήσουμε τα χέρια μας.  Προσθέτουμε το αχλάδι ψιλοκομμένο και το καρύδι. Τέλος ρίχνουμε μέρος της σως από πάνω, όση εμείς επιθυμούμε. 


Σερβίρουμε τη σαλάτα χωρίς να την ανακατέψουμε γιατί δείχνει πιο ωραία και την ανακατεύουμε στο τραπέζι.


Καλή επιτυχία!!!!!!!! 




Tip


Την σως που θα περισσέψει την κρατάμε σφραγισμένη σε βαζάκι στο ψυγείο για 2-3 μέρες και την χρησιμοποιούμε σε σαλάτα ή επίσης μπορούμε να βράσουμε μακαρόνια και να τα ανακατέψουμε ζεστά με αυτήν! Ταιριάζει τέλεια!!!! 




25 σχόλια:

  1. Αααααχχχχχ έλα πρωί πρωί με το μπλε τυρί να ρέει!!!!
    Ωραια σαλάτα και δροσιστικές φωτογραφίες!! Το μπλε τυρί ταιριάζει με όλα!!!!

    Καλημέρες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, όσοι το αγαπάνε, το αγαπάνε σφόδρα!!! Και χαίρομαι που είμαι και είσαι από αυτούς!!!

      Καλημέρα! Καλή εβδομάδα!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  2. Εντάξει.....πρέπει να είσαι θυμωμένη μαζί μου,δεν εξηγείται διαφορετικά η εμμονή στο μπλε τυρί της δικής μου αμφισβήτησης!
    Αστειεύομαι φυσικά!
    Πριν καιρό, μου ήταν αδιανόητο,σχεδόν εξωπραγματικό ,να σερβίρω σαλάτα διανθισμένη ΚΑΙ με φρούτα!
    Μπορώ να πω οτι ακόμα και σήμερα,μέλη της οικογένειας μου,θεωρούν την πρόταση ...τραβηγμένη και εμμένουν στις κλασικές γεύσεις.
    Συχνά το δικό μου πιάτο ,αυτό με την προςθήκη φρούτου,είναι το μοναχικό,το αποστασιοποιημένο,το περιθωριοποιημένο.
    Με κυττούν με περιέργεια,άλλοτε με συγκατάβαση ,συχνά με θαυμασμό,ενίοτε και με ήπιο θυμό.....
    Επιμένω στην πινελιά φρούτου, γιατί όλη η ιδέα της σαλάτας μεταμορφώνεται!
    Το σκάσιμο της ήρεμης φρουτένιας γλυκύτητας ,δίπλα στην οξύτητα του λεμονιού ή του ξυδιού στην απλούστερη μορφή της σως,αφήνει νέα δεδομένα στην γεύση και την κατανόηση της σαλάτας.
    Σε μια ας πούμε πιο περίπλοκη,πιο σύνθετη μορφή της,όπου συνδέονται οι γεύσεις και με άλλα υλικά,όπως τυριά,ξηροί καρποί,πιπέρια ,τότε η ανάλυση της γευσιγνωσίας ανάγεται σε επιστήμη.
    Σήμερα Χρυσαυγή μου,μας παρουσιάζεις μία φίνα σαλάτα,με πρωταγωνιςτή το ολόφρεςκο μαρουλάκι,κομπάρσο ένα αγαπημένο μου φρούτο και σκηνοθέτη μία λεπτόρευστη φίνα σάλτσα τυριού!
    Προσπερνώ την προςωπικη μου αντιπάθεια στο μπλε τυρί που σίγουρα είναι αυτό που χαρίζει την υπεροχή σε ποσοστιαία δύναμη,στην σαλάτα.
    Δεν ξέρω με τι είδους τυρί θα μπορούσα προσωπικά να το αντικαταστήσω, για να αποδώσει το μέγεθος της πιπεράτες και σπιρτόζικης γευστικής του δύναμης.....
    Είναι μία απόλυτα ολοκληρωμένη σαλατα,που άνετα μπορεί να σταθεί στο τραπέζι,όχι μόνο σαν συνοδευτικό ,αλλά και σαν κυρίως γεύμα!
    Οι εξαίσιες φωτογραφίες σου,λάτρεψα αυτή με το βάζο και τα μαρουλάκια στο ποτήρι,ανήκουν με δικαιοσύνη, στο πάνθεον αυτών που αξίζουν βραβεία για την σωστή ανάδειξη ενός πιάτου!
    Προσωπικά σε ευχαριστώ,γιατι κάθε φορά μου θυμίζεις οτι υπάρχουν άνθρωποι με λεπτό γούστο και μπορούν με λεπτότητα να μας το σερβίρουν.
    Καλή εβδομάδα γλυκιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου στ΄ορκίζομαι!! Ήταν τυχαίο γεγονός με τις απανωτές συνταγές μπλε τυριού!!
      Βέβαια η μαρμελάδα μπλε τυριού που ακολουθεί μη σε προβληματίσει. Δεν θέλω να το παρεις προσωπικά!!!! χαχαχαχαχα Αστειεύομαι φυσικά και για τη μαρμελάδα και για τα υπόλοιπα.

      Την σαλάτα θα μπορούσες να την κάνεις με μια κρέμα φέτας που τοσο σου αρέσει. Τα ίδια ακριβώς υλικά με τη διαφορά ότι θα αντικαταστήσεις το μπλε τυρί με μια μαλακιά φέτα. Αλλιώς μετά πάμε στα κλασικά, γλυκόξινο ντρέσινγκ με μουστάρδα, μέλι και τα σχετικά και μπόλικη τριμμένη παρμεζάνα. Τότε βέβαια αλλάζει πολύ το πράγμα.

      Όσο για τα φρούτα στις σαλάτες, για μένα είναι θυσαυρός. Αφού δεν τα τρώω σκέτα, έχω βρει το κόλπο!! :)

      Σε φιλώ και εύχομαι να έχεις μια όμορφη εβδομάδα!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  3. Σε μια τέτοια περίπου σαλάτα και σάλτσα, κάθισαν πριν λίγες μέρες φιλέτα χοιρινού,
    Υπέροχος συνδυασμός.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πω πω!!! Είμαι απολύτως σίγουρη!!!!!!!!!!!!!!!!
      Ερωτεύσιμο γεύμα!!!!

      Γειά σου Ξανθή μου!

      Διαγραφή
  4. Α ο Γιάννης θα ξετρελαινόταν με την σαλάτα!! Εγώ πάντως κρατάω τη συνταγή του dressing και χωρίς το blue cheese φαίνεται πολύ γιάμι! Αγαπώ σαλάτες!! Πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ θα συμφωνίσω με τον Γιάννη πάντως!! χαχαχα
      Με όλο το θάρρος δηλαδή!!! :) :) :)

      Την καλησπέρα μου Αθηνά!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  5. Τα φρούτα είναι το μυστικό στις ξεχωριστές και πετυχημένες σαλάτες! Εμείς βάζουμε πάντα ανάλογα με την εποχή, με ιδιαίτερη αγάπη στο πορτοκάλι, το αχλάδι, τις φράουλες και το μήλο. Δεν είναι μόνο η γεύση αλλά και η υφή που κάνει τη διαφορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, ναι Ανδριάνα! Μου θύμισες και το ζουμερό πορτοκάλι!! Το λατρεύω στις χειμωνιάτικες σαλάτες!!! Συμφωνώ σε όλα όσα λες για την γεύση και την υφή των φρούτων μέσα στις σαλάτες!!

      Καλό σου απόγευμα!

      Διαγραφή
  6. πες μου σε παρακαλω οτι στο μαγαζι στη Κηφισια δεν ειχες συνοδεια τον ιδιο ανθρωπο που ειχες μαζι σου στη Λειβαδια...αλλιως θα τα εχει όλα ο ανθρωπος!χαχαχαχαχαχα

    τη συγκεκριμενη σαλατα αλλα χωρις το αχλαδι αλλα με ξινομηλο, την εχω λατρεψει! ισως να φταιει και το dressing μια και το μπλε τυρι ειναι λατρεμενο...σε μακαρονια, στο ψωμι, σε ντιπ, στο μπεργκερ, σκετο ή στα μπιφτεκια. απλα το λατρευω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχχαχαχα

      Εχω πέσει κάτω Ζήνα και γελάω!!!!!!!! χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
      χαχαχαχαχαχαχαχαααααααα

      Δεν έχω τι άλλο να σου γράψω!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  7. Μα ναι ...δεν κολλάς μερικές φορές με κάτι σαλάτες στα μαγαζιά και ειναι λες και δεν εχεις ξαναφαει ποτε σαλάτα... αλλά κάτι έχει που την κάνει ιδιαίτερη.

    Κι εδώ το ντρέσινγκ νομίζω κάνει ολη τη δουλειά. Και το αχλάδι φυσικά ... και το καρύδι...
    Χαίρομαι που έβαλες το κλασσικό, Ελληνικό μαρουλάκι ;)
    Υπέροχη!!!

    Καλή εβδομάδα Χρυσαυγή :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι βρε παιδί μου.. Πρέπει να έχουν κάποιο μυστικό υλικό ορισμένοι που φτιάχνουν κάτι σαλάτες αξεπέραστες. Βεβαια στην περίπτωσή μου ήταν και το παιδικό της ηλικίας μου που την εξιδανίκευσε και καταλαβαίνεις...

      Όσο για το μαρούλι, το έχουμε ξεχάσει λίγο, δε νομίζεις??χεχεχε

      Ευχαριστώ Μάριον!!
      Καλή σου εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. Επέτρεψε μου να πω ότι η συγκεκριμένη σαλάτα είναι πολύ εσύ :)
    Τα φρούτα, οι ξηροί καρποί και το μπλε τυρί είναι υλικά που χρησιμοποιείς με πολύ ενθουσιασμό, τον οποίο πάντα καταφέρνεις να περάσεις και σε εμάς.
    Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το αχλάδι, το καρύδι και το μπλε τυρί μου ακούγονται απολύτως ταιριαστά.
    Τη δε σος τη λάτρεψα απλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. πωπωπωπω.. ενταξει..τρελαινομαι!! Αυτες τις σαλατες τις αγαπω πολυ!!! Την κραταω για το κυριακατικο τραπεζι!! τελεια τελεια τελεια!! καλη εβδομαδα Χρυσαυγη μου!! πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καταρχήν, και πριν περάσουμε στην ουσία, τι φοβερή σαλατιέρα είναι αυτή!
    Κατά δεύτερον, την αγαπώ τόσο αυτή τη σος, μου αρέσει τόσο σε μαρουλοσαλάτες, όσο και σε συνδυασμό λάχανο-καρότο και τα σχετικά.
    Λίγο έξτρα μπλε τυρί για μένα και έχω το τέλειο πλήρες γεύμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και εγώ τρελαίνομαι για φρούτα στις σαλάτες. Ειδικά το ρόδι α αλλά και το αχλάδι που μας προτείνεις εξαιρετικό ;)
    Πεντακάθαρες και λαχταριστές και οι σημερινές σου φωτογραφίες!
    Καλό βράδυ Χρυσαυγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μμμμμ εμαφανιση και γευση σε μία σαλάτα!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Υπέροχα!!! Βρήκαμε και την σαλάτα του μενού! Ποιου μενού; Ξέρεις εσύ! Αυτού που θα με φιλέψεις στο σπιτικό σου! Αυτού που σε λίγο θα χρειαστώ και διανυκτέρευση για να προλάβω να καταναλώσω. Χεχεχεχεχεχε
    Και μετά λες πως όλο αρνητικά σου γράφω και μού χει βγει και το όνομα (ευτυχώς το μάτι είναι ακόμα στη θέση του!!!!!)
    Σμουτςςςςςςςς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. μπλε τυρί είπατε?? εδώ είμαι!!
    για μένα αυτό είναι το απόλυτο ντρέσινγκ για σαλάτα! το λατρεύω!
    Χ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αχλάδι, μπλε τυρί και πράσινη σαλάτα δένουν τόσο αρμονικά!! Και το τιπ για το υπόλοιπο dressing σε μακαρονάδα είναι πρόκληση για να φτιάξεις και λίγο παραπάνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Εγώ θα σου πω τον πόνο μου.... δεν μπορώ το μαρούλι....έχω φάει τόσο πολύ σε δίαιτες (μαζί με φιλέτο κοτόπουλο) που μάλλον το μπούχτησα και δεν θελω να το βλέπω... Η σαλτσούλα όμως όλα τα λεφτά και σίγουρα πηγαίνει και στις υπόλοιπες πρασινάδες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτή η σάλτσα και σε σαλάτα και σε φαγητό και σκέτη με το κουτάλι τρώγεται ευχαριστως απο μένα! Επίσης το αχλάδι και τα καρύδια είναι τέλεια Χρυσαυγή μου. Με άριστα το 10 σου βάζω 11!! :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τι ωραία σαλάτα είναι αυτή...Πόσο χαίρομαι να βρίσκω σαλάτες που το dressing τους ξεφεύγει από το κλασσικό συνδιασμό με το μπαλσάμικο! Η συγκεκριμένη σαλάτα είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ!😋❤ Συγχαρητήρια αγαπημένη μας...Σε φιλώ γλυκά! 🍴😍👄

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10