24 Φεβρουαρίου 2015

Σολομός στη λαδόκολλα... για έναν.






Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για δίαιτες. Όπου στραφω κάτι σχετικό διαβάζω, αλλά φταίει προφανώς η μεταβατική περίοδος που διανύουμε, μετά τα Χριστούγεννα και πριν το καλοκαίρι. Η περίοδος αυτή,  που μπορεί να ονομαστεί «με  τα πόδια στην πλάτη» όπου όλοι προσπαθούν  να χάσουν  από μερικά γραμμάρια μέχρι έναν τόνο, ανάλογα με το  τι περισσεύει στον καθένα. 


Η αναφορά σαφώς συμπεριλαμβάνει και εμένα! Παλεύω κι εγώ να χάσω τα λιγοστά  κιλά που νιώθω ότι έχω παραπάνω, όχι μόνο για το καλοκαίρι, αλλά επιτέλους για πάντα. Λίγα κιλά, μεγάλος αγώνας παρ΄όλα αυτά. Γιατί όταν η θέληση δεν είναι ατσάλινη η δίαιτα γίνεται δυσβάσταχτη και πολύ περισσότερο όταν το χόμπι σου έχει να κάνει με το φαγητό και τριγυρίζεις όλη μέρα σε blogs, sites και βιβλία μαγειρικής.  Τότε μιλάμε για ηρωικη προσπάθεια.



Ο σολομός λοιπόν, είναι ένα λιπαρό, χορταστικό ψάρι που σε «κρατάει», σε αντίθεση με άλλα ψαράκια που και όλο το παραγάδι να φας πάλι θα πεινάς. Ακολουθώ αυτή κυρίως τη μέθοδο ψησίματος όταν πρόκειται να τον φτιάξω σκέτο σε περίοδο δίαιτας είτε απλά γιατί τον επιθύμησα αφού μου αρέσει πολύ. Το καλό σε αυτή την περίπτωση είναι πως ούτε το σπίτι μυρίζει κατά το ψήσιμο γιατί το λεμόνι και το σκόρδο κόβουν τις οσμές αλλά επισης γίνεται πολύ εύγευστος χωρίς ουσιαστικά τίποτα το ιδιαίτερο από υλικά.  Δεν μπορώ όμως να αγνοήσω το γεγονός ότι δεν λερώνεις τίποτα απολύτως κατά το μαγείρεμα. Ειδικά αν αποφασίσεις να τον φας απευθείας από το πακετάκι του, μιλάμε για την απόλυτη ευκολία. 

Σολομός στη λαδόκολλα για αυτό το ένα άτομο της οικογένειας που παλεύει κάθε πρωί με τη ζυγαριά. Για αυτόν τον έναν μοναχικό αγωνιστή που επιβάλλεται να τρώει γευστικά.

Καλημέρα σας!!!



ΣΟΛΟΜΟΣ ΣΤΗ ΛΑΔΟΚΟΛΛΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ

Υλικά: 

     1)      Μια μεγάλη φέτα φρέσκου σολομού
     2)      Ένα λεμόνι
     3)      2 τσιμπιές ρίγανη
     4)      1 μέτρια σκελίδα σκόρδο
     5)      Αλάτι
     6)      Πιπέρι
     7)      1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο προαιρετικά 


Μέθοδος: 

Απλώνουμε στον πάγκο της κουζίνας μας ένα μεγάλο κομμάτι αλουμινόχαρτου και πάνω του στρώνουμε ένα λίγο μεγαλύτερο κομμάτι λαδόχαρτου. 

Τοποθετούμε τη φέτα του σολομού. Την αλατίζουμε, λιώνουμε το σκόρδο με την πρέσα σκόρδου, απλώνοντάς το να πάει παντού και πασπαλίζουμε με τη ρίγανη.  Τέλος τοποθετούμε πάνω του δύο λεπτές φέτες λεμονιού ώστε να σκεπάζουν το μεγαλύτερο μέρος του ψαριού. 

Κλείνουμε πρώτα το λαδόχαρτο, σχηματίζοντας ένα πουγκί και κατόπιν κλείνουμε και το αλουμινόχαρτο, εγκλωβίζοντας μέσα του το λαδόχαρτο. 

Τοποθετούμε το πακετάκι αυτό μέσα σε ένα μικρό πιρέξ ή ταψί και ψήνουμε για 30 λεπτά σε πολύ καλά προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς στον αέρα. 

Κατόπιν, βγάζουμε το πιρέξ με το πακετάκι από το φούρνο, το ανοίγουμε και το ξαναβάζουμε μέσα στο φούρνο για να ψηθεί ο σολομός (ξεσκέπαστος πλέον) για άλλα δέκα λεπτά στους 180 βαθμούς. Ελέγχουμε τρυπώντας τον με το πιρούνι να δούμε αν ψήθηκε καλά, διαφορετικά τον αφήνουμε λίγο ακόμα.

Μόλις είναι έτοιμος θα τον σερβίρουμε σε πιάτο (αν  δεν θέλουμε να τον φάμε όπως είναι στο πακετάκι του). Πασπαλίζουμε με φρεσκοτριμμένο πιπέρι και προαιρετικά προσθέτουμε πάνω του μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο, αν θέλουμε και μερικές σταγόνες λεμόνι.
Σερβίρεται υπέροχα με πράσινη σαλάτα, βραστά ή ψητά λαχανικά ή χόρτα βραστά. 

Καλή επιτυχία!!!



Tip:

     1)      Φυσικά μπορούμε να φτιάξουμε δύο ή περισσότερα τέτοια πακετάκια με μια μερίδα σολομού στο καθ΄ένα και να τα βάλουμε όλα σε ένα μεγάλο ταψί να ψηθούν.  Έτσι θα έχουμε πολλές ατομικές μερίδες για ένα υγιεινό γεύμα περισσότερων ατόμων. 



26 σχόλια:

  1. Αχ στο μυαλο μου είσαι πρωινιάτικα με τις δίαιτες και συμφωνώ ότι με αυτό το χομπυ που έχουμε πολύ δύσκολο να επιβληθούμε στο στομάχι όταν όλη τη μέρα βλεπουμε φαγητά και γλυκά (φάτε μάτια ψάρια, και κοιλιά περίδρομο...). Ο σολωμός είναι απο τα αγαπημένα μου ψάρια και τον αγαπώ ψητό και απλό, χωρίς πολλά πολλά όπως τον έχεις κάνει (να μην βρωμάει και το σπίτι) αλλα ποτέ δεν εχω σκεφτεί να βάλω σκόρδο, ίσως επειδή εχει πολύ βαριά γεύση. Θα το δοκιμάσω την επόμενη φορά.
    ΥΓ μου φαίνεται ότι αυτό το φιλετάκι (που καταβροχθίζω σε κλάσματα) είναι παραπάνω απο μερίδα που θα ήθελε ενας διαιτολόγος να φάμε για να χάσουμε κανα γραμμάριο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Τάνια μου!
      Θα σου μιλήσω ειλικρινά. Νομίζω ότι εσύ επειδή έχεις ευαίσθητο στομάχι δεν θα το αντέξεις το σκόρδο. Ίσως αν θες να βάλεις μισή σκελίδα, ίσα - ίσα!
      Είναι πραγματικά πολύ ωραίος ο σολομός έτσι και πολύ δελεαστικό το ότι δεν λερώνεις τίποτα κατά το μαγείρεμα. Φυσικά το κάνεις με οποιοδήποτε φιλέτο ψαριού κατά τον ίδιο τρόπο.
      Όσο για το μέγεθος της μερίδας, χαλάλι του... ψαράκι είναι μωρέ. Δεν φτουράει ... που θα έλεγε και η γιαγιά μου!! χαχαχαχαχαχαχαα Ας κάνουμε όλα τα υπόλοιπα σωστά και αυτό είναι το λιγότερο!! χεχεχε

      Φιλιά πολλά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα και καλή Σαρακοστή!!
    Η δεύτερη παράγραφος του κειμένου σου με κάλυψε κι εμένα, πως λοιπόν;;
    Εγώ έχω και άλλο θέμα δυο είμαστε είναι δυνατόν να φτιάχνω ξεχωριστά ή πόσο πιο λίγο "ίδρωσα" μέχρι να καταφέρω να φτιάχνω 2 μόνο μερίδες.
    Δεν ξέρω γιατί ο σολομός μου πέφτει πολύ βαρύς στο στομάχι αλλά την πρόταση σου θα τη δοκιμάσω με μια άλλη φέτα ψαριού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξανθή το ξέρω ότι είναι δυσκολο να μαγειρεύεις για λίγους και να κάνεις και διαφορετικά πιάτα όταν χρειάζεται πχ στην περίπτωση της διατροφής.
      Αυτή η μέθοδος πάντως βολεύει πολύ γιατί δεν χρειάζεται καθόλου κόπο.
      Δοκίμασέ το με ότι φιλέτο θέλεις ! Θα σου αρέσει!!!

      Καλή σου μέρα!!

      Διαγραφή
  3. Άντε πάλι με τις δίαιτες! Βρε κακό που μάς βρήκε :p
    Το ψάρι θα ετοιμαστεί για τον Γεώργιο καθώς, ως γνωστόν, εγώ με τα ψαρικά έχουμε χωρίσει από τα γεννητούρια μου ;)
    Την καλημέρα μου & τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Δήμητρα!!!
      Το θέμα του βάρους είναι κάτι πολύ προσωπικό, οπως και το πως θέλουμε να είναι τα μαλλιά μας ή το στιλ μας άσχετα με το τι πιστεύουν οι άλλοι!! Μπορεί "αντικειμενικά" κάποιος που βλέπουμε να μην θέλει δίαιτα, αλλά ο ίδιος να πιστεύει το αντίθετο! Ίσως είναι γιατί τα ρούχα του πχ είναι στο συγκεκριμένο νούμερο που είτε μεγάλο, είτε μικρό, είναι αυτό και δεν αλλάζει. Κι όταν αλλάξει και δεν του κάνουν πια τότε αισθάνεται δυσφορία με το σώμα του.
      Γι΄αυτό και τόσος λόγος. Ξέρω πως διαφωνείς, αλλά κουβέντα να γίνεται... πρωί πρωί!! χαχαχαχα

      Φτιάξε το σολομό για το Γεώργιο και πες του αφιερωμένος από μένα για αυτόν!!!
      Είναι ότι πιο εύκολο μπορείς να φτιάξεις για σένα και ταυτόχρονα πολύ νόστιμο για εκείνον!!!

      Σε φιλώ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα! Χρόνια παλεύω με την ζυχαριά ααααχ... Πρόσφατα δοκίμασα σολομό και μου άρεσε πολύ (λες να ήταν από την πείνα μου;) Θα το μαγειρέψω την επόμενη φορά έτσι όπως το προτείνεις, λατρεύω το σκόρδο και τα φαγητά στην λαδόκολλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω Νοτούλα αν ήταν από την πείνα σου, πάντως εγώ από την πείνα έχω φάει πράγματα που μου έχουν φανεί λουκούμι, ενώ πριν δεν τα άγγιζα! χαχααχαχα
      Ωστόσο ο σολομός είναι ένα υπέροχο ψάρι! Νομίζω οτι θα σου αρέσει και σε περιοδους εκτός δίαιτας!!!

      Καλή συνέχεια !!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Λευτεριά και δύναμη στο μοναχικό αγωνιστή food blogger!!
    Πραγματικά νομίζω ότι είμαστε πολλοί που ταυτιζόμαστε μαζί σου στο θέμα της δίαιτας...
    Ο σολομός είναι από τις πιο νόστιμες επιλογές σε αυτές τις περιόδους και οι φέτες λεμόνι βοηθούν πολύ στο να μειωθεί η έντονη μυρωδιά του.
    Καλημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχαχαχχααχχααα
      Έχω πέσει κάτω από τα γέλια με την πρώτη πρόταση!!!!!!!!!!!
      Πες τα χρυσόστομη!!!!!!!!!! χαχαχαχαχαα

      Διαγραφή
  6. Αυτά είναι!!!!!!!!!!!!!!
    Μπόλικο σκορδάκι και λεμόνι κι έτοιμος ο σολωμός!!!!!
    Τον πακετάρισες τέλεια!! χαχαχαχα Στείλε!!
    Πολύ ωραίες οι φωτογραφίες σου!!!

    Καλημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλνω γιατί χανόμαστε!!!!!!!!!!!!!!!!!
      χαχαχαχα

      Καλημέρα και καλή βδομάδα αρχίζοντας υγιεινά!!!!
      Από αύριο πάλι στα σκληρά... χαχαχαχαχα

      Διαγραφή
  7. δηλωνω και γω παθουσα χρυσαυγη!!!!Ολη μερα...αντε τη μιση....βλεπω συνταγες και φωτογραφιες και υπεροχ υλικα....ε μαααααα πωωωως ντε!!!!!!βεβαια υπαρχει και η θετικη πλευρα.....βλεποντας τοσες ιδεες και προτασεις μπορουμε να φαμε υγιεινα αλλα πεντανοστιμα!!ας πουμε ο σολομος σου ειναι ιδανικο γευμα για μενα,νοστιμοτατος,υγιιεινος και φυσικα χορταστικος!!!!!
    πολλα φιλια Χρυσαυγη!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Νόστιμο ψάρι, υγιεινά μαγειρεμένο άρα τέλειο αποτέλεσμα!

    Φιλιά Χρυσαυγή και καλή δύναμη στη δίαιτα.
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η δυστυχία να τρώει κάποιος μόνος ,είναι μικρή.
    Η δυστυχία να τρώει κάποιος διαιτητικά φαγητά μόνος ,είναι αβάσταχτη.
    Ιδιαίτερα τεράστια είναι ,όταν παράλληλα καλύπτει και τις χορταστικές,πλούσιες ,καλό μαγειρεμένες και πολυθεμιδούχες,αλλά πεντανόστιμες μερίδες της υπόλοιπης οικογένειας!!
    Με τα κιλά μου πάλευα και παλεύω ακόμα!
    Έφυγα από μία ιδιαίτερα λιτοδίαιτος οικογένεια και μπήκα σε μια άλλη, μεγάλη,φαγανή και πληθωρική !!
    Αντί να προσπαθήσω να αλλάξω εγώ τις συνήθειες της,εκείνη κατάφερε με ´´πονηριά ´´ και γλυκύτητα να με μυήσει στην πολυφαγία και τις εκάτοστε βουλιμικές εξάρσεις που σημάδεψαν την ζωή μου.
    Δεν μου το συγχώρεσα ποτέ και έκτοτε ταλανίζονται από τις υπερπροσπάθειες των διατροφών,αλλά κυρίως βασανίζομαι από τους βράχους τύψεων που κατά καιρούς με καταπλακώνουν!!
    Αναγνωρίζω ότι κάθε βουλιμική διαταραχή μπορεί να κρύβει ψυχολογικές διακυμάνσεις ,αν θέλω να χρησιμοποιήσω μία ήπια έκφραση....
    Ότι η διατροφή μας και οι παρεκτροπές της, είναι θέμα εγκεφαλικό και ότι πίσω από μία κακή κυρίως διάθεση, βρίσκεται η προσπάθεια του εαυτού μας να ´´ κανακέψει ´´ την δυστυχισμένη πλευρά της προσωπικότητας μας.
    Ότι η πρόσκαιρη σεροτονίνη που σου προσφέρει να γλυκό,περνά ως διάττων αστέρας και μετά επιστρέφει δριμύτερη η απόγνωση και οι ενοχές που συνήθως την συνοδεύουν.
    Σε μια τέτοια φάση είμαι και αυτό το διάστημα.
    Των ασήκωτων,των ανυπέρβλητων,των διαρκών,των ενοχλητικών τύψεων.
    Της καθημερινής μάχης με την οριστική απόφαση για ισορροπημένη διατροφή.
    Ο σολομός είναι μία σωστή επιλογή για να αρχίσει κάποιος να παίρνει σοβαρά το θέμα υγεία και ισορροπία.
    Η λαδόκολλα πάντα προσφέρει την χαρά του κρυμμένου γευστικού θησαυρού !
    Καταφέρνει να προστατεύσει τις γεύσεις που αναδύονται,να παντρέψει τα αρωματικά στοιχεία και να παρουσιάσει ένα απίθανο τελικό οπτικό αποτέλεσμα !
    Η ευκολία της παρασκευής του δε,αποτελεί ένα επιπλέον έναυσμα για την τελική απόφαση ....
    Όπως πάντα Χρυσαυγή μου,με έκανες να φλυαρήσω...
    Οφείλω όμως να σε ευχαριστήσω γιατί άθελα σου,με υπέβαλλες σε μία άτυπη ψυχοθεραπεία και έκανα μία ειλικρινή εξομολόγηση.
    Οι εικόνες του φωτογραφικού σου φακού όμως ´´έπιασαν ´´ τις πολλά υποσχόμενες γευστικές αποχρώσεις του σομόν....
    Ποιός αλήθεια μπορεί να πει,ι ότι δεν ένιωσε πρόκληση???.....
    Φιλιά πολλά,πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δοκιμασα φετος σολωμο και εχω ενθουσιαστει!! Δυστυχως ο Νικολας δεν τον τιμαει γιατι είναι ροζ...χαχαχα... ομως αυτος ο σολωμος για εναν ειναι ιδανικος για μενα!!! Θα το δοκιμασω οπωσδηποτε Χρυσαυγη μου!! πολλα φιλια και καλή Σαρακοστη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. αγαπημένο ψάρι και αγαπημένος τρόπος ψησίματος!!
    τέλειο φαγητό για όλους, όχι μόνο για αυτούς που είναι σε δίαιτα!!
    φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό το Post φτιάχτηκε για μένα! Για μένα τη μοναχική αγωνίστρια που παλεύει να μειώσει τα πάχια της με τον καλό της να περιδρομιάζει μια σοκολάτα κάθε απόγευμα και που πιστεύει οτι το αρνάκι με πατάτες στο φούρνο ανήκει στη Light κουζίνα. Χρυσαυγή ο θεός να σ' έχει καλά κόρη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ σολομό κυρίως γιατί ξέρω ότι είναι από τα λιπαρά ψάρια...νομίζω όμως ότι με τη δική σου εκδοχή θα το τολμήσω. Πιστεύω ότι το λεμόνι να εξισορροπεί κάπως τη γεύση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εγώ και οι δίαιτες, δεν είμαστε και οι καλύτερες φιλενάδες, ομολογουμένως! Αλλά ότι προσπαθώ να μετριάσω βάρος, είναι αλήθεια πως προσπαθώ...έστω και με τους δικούς μου όρους Χρυσαυγή μου.

    Η λαδόκολλα και τα μυρωδικά κάνουν θαύματα (!!!) με την γεύση.

    Καλή συνέχεια στην όλη προσπάθεια εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Άντε να κάνεις δίαιτα όταν είσαι food blogger! Για αυτό και εγώ το αποφεύγω συστηματικά, για την τέχνη μου!! Πέραν της πλάκας αυτός ο σολομός είτε κάνεις δίαιτα είτε όχι είναι καταπληκτικός. Θα μας το γυρίσεις μόνο στα υγιεινά τώρα που κάνεις δίαιτα; Πρέπει να ικανοποιήσεις το κοινό σου!
    Φιλάκιααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μόνιμος πονοκέφαλος τα έξτρα κιλά, είτε λίγα είτε πολλά είναι αυτά, Χρυσαυγή!
    Μου έδωσες ωραία ιδέα για την ημέρα του ψαριού, καιρό έχω να φτιάξω σολομό και θα τον κάνω έτσι..η πεθερά μου τον φτιάχνει και ψαρόσουπα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ετσι απλή και ωραία συνταγη. Το ψαρακι κρατησε τα ζουμάκια του και τα αρωματά του με τη βοηθεια λαδόκολλας και αλουμινόχαρτου!
    Καλό ξημέρωμα!
    Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. οκ..βρηκα τι θα μαγειρεψω αυριο!!! ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εντάξει, τι να πω! Ήταν ο πιο νόστιμος, ζουμερός και εύκολος ;-) σολομός που έχω φτιάξει ποτέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Φανταστικός, εντυπωσιακός και πανεύκολος!
    Και για επιδόρπιο έκανα το μπράουνι με τις φράουλα και σοκολάτα!!! ΚΟΛΑΣΗ!
    Καιρό έβλεπα τις συνταγές σου αλλά δεν είχα φτιάξει κάτι! Έπεσα με τα μούτρα λοιπόν και δηλώνω fan!
    Φιλιά από μια συντοπίτισσα που ζει πλέον στην Κύπρο..
    Εύη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10