21 Μαΐου 2012

Ψωμάκια μπύρας σε σάντουιτς με σολομό



Μπύρα. Η ξανθιά θεά!

           Η μπύρα είναι το απόλυτο ποτό για μένα. Τα βαριά αλκοολούχα ποτά δεν τα αντέχω πιά. Παλιότερα με το νεαρό της ηλικίας και τα μυαλά στα κάγκελα, πειθανάγκαζα τον εαυτό μου να τα πιεί γιατί πίστευα ότι μου άρεσαν ή ότι έπρεπε. Μεγαλώνοντας,  απενοχοποιήθηκα και το πήρα απόφαση ότι εγώ και το ουίσκι είμαστε εχθροί.


          Το ευγενικό, αρωματικό και φίνο κρασί το συμπαθώ. Τόσο όσο. Το έχω απορρίψει όμως και αυτό, λόγω των ημικρανιών που έχω διαπιστώσει ότι μου προκαλεί ορισμένες φορές. Σκέφτομαι ότι έχω δεκάδες λόγους καθημερινά για να με πιάσει ημικρανία, στρές, χάλια ύπνο, αγχος και ακατάστατες ώρες γευμάτων. Ας μην κάνω και την απόλαυση έναν από αυτούς.

          Το ωραιότερο ποτό ever για μένα είναι η παγωμένη μπύρα.  Χειμώνα – καλοκαίρι! Μετά από μελέτη του οικογενειακού μας δένδρου, διαπίστωσα ότι η μπύρα έχει βαθιές ρίζες στην οικογένεια. Τέτοιες, που πιστεύω ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο και ότι σόι πάει το βασίλειο.

          Σήμερα τη χρησιμοποιώ σε μια παρασκευή ψωμιού, το οποίο φτιάχνεται μέσα σε 3 λεπτά, δεν χρειάζεται φούσκωμα και είναι πεντανόστιμο!!  Τη συνταγή μου την έδωσε η φίλη μου η Εύα, όταν μια από τις καθιερωμένες Τρίτες (ladies night) που βρέθηκα στο σπίτι της για κουβέντα και μισό ποτήρι κρασί, μπαίνοντας μου έσπασε τη μύτη η μυρωδιά του ψωμιού που ψηνόταν! Επέλεξα λοιπόν να το σερβίρω με σολομό και τυρί κρέμα που του ταιριάζει απόλυτα και προτείνω να το συνοδεύσετε με τι άλλο? Μπύρα,  την απόλυτη ξανθιά θεά!


ΨΩΜΑΚΙΑ ΜΠΥΡΑΣ

Υλικά: 

     1 πακέτο αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
     1 μπουκάλι μπύρα 
     3 κουταλιές της σούπας λάδι
     2 κουταλιές της σούπας ζάχαρη
     1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι 

Εκτέλεση: 

          Σε  μεγάλο μπολ ρίχνουμε όλα τα υλικά. Ανακατεύουμε με το χέρι μέχρι να ομογενοποιηθεί το μίγμα. Το ζυμάρι δεν θα είναι σφιχτό. Θα είναι αρκετά υδαρές λόγω της μεγάλης ποσότητας μπύρας που περιέχει.  Επίσης δεν χρειάζεται να το αφήσουμε να φουσκώσει. Το ψήνουμε απευθείας.

         Μοιράζουμε το ζυμάρι σε λαδωμένη φόρμα για μάφινς  και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο με αέρα, στους 180 βαθμούς για περίπου 40-45 λεπτά. 

Tips

1)    Τα ψωμάκια που βλέπετε στις φωτογραφίες τα έχω φτιάξει με 1 κουτάκι μπύρα και όχι 1 μπουκάλι όπως λέει η αρχική συνταγή. Και πάλι βγαίνουν. Μόνο που το μείγμα δεν είναι τόσο υδαρές. Είναι ποιο σφιχτό και έτσι αντί να το βάλω σε ατομικά φορμάκια για μάφινς, το πήρα κουταλιά – κουταλιά και έβαλα τα ψωμάκια μου σε λαδωμένο ταψί.  Το πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι ότι δεν βγαίνουν τόσο εμφανίσιμα και ομοιόμορφα. Κατά τα άλλα είναι ίδια στη γεύση και φούσκωσαν ακριβώς το ίδιο, λόγω της μαγιάς που περιέχει η μπύρα.

2)    Από πάνω μπορείτε να τα στολίσετε με ότι επιθυμείτε. Εγώ στα συγκεκριμένα έβαλα παπαρουνόσπορο που ταίριασε πολύ με το σολομό. 


ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ ΜΕ ΣΟΛΟΜΟ


Υλικά: 
 
    Ψωμάκια μπύρας
    Τυρί κρέμα
    Φέτες από καπνιστό σολομό
    Φύλλα μαρουλιού
    Φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι
    2-3 σταγόνες λεμόνι

Εκτέλεση: 

          Ανοίγετε με μαχαίρι το ψωμάκι σας στη μέση. Απλώνετε πάνω στη μία φέτα του μία καλή ποσότητα από τυρί κρέμα. Κατόπιν μία φέτα μαρουλιού, 1-2 φέτες καπνιστό σολομό καλής ποιότητας. Ρίχνετε 2 σταγόνες λεμόνι πάνω στο σολομό σας, τον πασπαλίζετε με φρεσκοτριμμένο πιπέρι και κλείνετε το σάντουιτς με το άλλο μισό ψωμάκι από πάνω. 

Καλή επιτυχία!



40 σχόλια:

  1. Χρυσαυγή μου συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!
    Το αλκοόλ για μένα περιορίζεται αυστηρά στο τρίπτυχο μπύρα-κρασί-τσικουδιά!
    Τα ψωμάκια σου φαίνονται φανταστικά! Είναι πανεύκολα και αναμφίβολα πολύ γευστικά! Μ' αρέσει ο παπαρουνόσπορος από πάνω, τα κάνει ακόμα πιο θελκτικά!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα ψωμάκια είναι απλά τέλεια Ερμιόνη μου. Και το κυριότερο? Τόσο εύκολα που μπορεί να τα κάνει και το Φιφίνι!! Δοκίμασε και θα με θυμηθείς!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Χρυσαυγή!!! Πολύ ντελικάτα τα σαντουιτσάκια σου και αγαπημένες γεύσεις!! Θα μου επιτρέψεις εγώ στο δικό μου σάντουιτς να βάλω στο τυρί κρέμα λίγο άνηθο και ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι φρέσκο? Τέλεια είναι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεκτή κάθε παρέμβαση και προσθήκη από τον Σεφ!!!

      Γειά σου Νίκο! Καλό βράδυ!!!

      Διαγραφή
  3. Καλέ! Αναλαμπή! Χτες δεν ήταν η βάφτισή σας;;
    Να σας ζήσει η μικρούλα σας, να είναι γερή και δυνατή! Να τη χαίρεστε και να την καμαρώνετε την κουκλίτσα σας!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχχααα
      Ευχαριστώ Ερμιόνη μου γλυκιά!!
      Ευχαριστώ που το θυμήθηκες!!
      Θα ακολουθήσει σχετική ανάρτηση για τις λεπτομέρειες!

      Σε φιλώ

      Διαγραφή
  4. Ακριβώς το ίδιο έχω πάθει κι εγώ με το ουίσκι, ούτε ζωγραφιστό δεν το θέλω!!
    Πίνω μόνο ελάχιστο κρασάκι ή ελάχιστη μπύρα.
    Τα ψωμάκια με την μπύρα δεν τα έχω κάνει ακόμη, αλλά έχω κάνει τα ιρλανδικά με την σόδα, που κι αυτά είναι εξαιρετικά.
    Θα δοκιμάσω και με μπύρα μια μέρα με την νόστιμη γέμιση που προτείνεις.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ αντίθετα Μαρί μου δεν έχω κάνει αυτά με τη σόδα. Θα δω στο μπλόγκ σου τη συνταγή και θα επανέλθω!

      Πάντως αυτά με την μπύρα είναι καταπληκτικά. Όσοι τα έφαγαν μου το επιβεβαίωσαν!! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  5. Μα είναι στις γεύσεις μου το σύνολο της δημιουργίας σου και δεν θα παραλείψω να το τολμήσω και να το απολαύσω με την υπέροχη, συνολική πρότασή σου!
    Είμαι της Θεάς οπαδός και εγώ.:)

    Πολλά Φιλιά!
    ...τα λέμε.
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκτός από οπαδός της μπύρας Ζαμπία μου, είσαι και οπαδός του σολωμού απ΄ ότι ξέρω!! Δοκίμασέ τα λοιπόν και δεν θα χάσεις!! Στο υπογράφω!!!

      Φιλιά και τα λέμε φυσικά!

      Διαγραφή
    2. Δεν τόλμησα να το πω αυτό, αλλά, πρωτίστως, του σολωμού είμαι!
      Απλά τον λατρεύω...:)

      Διαγραφή
    3. Κακώς δεν τόλμησες να το πείς.
      Ειναι πασυφανές ότι είσαι φαν του σολωμού αφού οι αναρτήσεις που κάνεις γύρω από αυτόν είναι αρκετές και ξεχωριστές.

      Διαγραφή
  6. Χρυσαυγή μου θα συμφωνήσω μαζί σου,με τα ποτά έχω ένα θέμα και με την μπύρα για να πω την αλήθεια,όσο κι αν μ΄αρέσει,μόλις πιώ λίγο με πιάνει νήστα άλλοι κάνουν κέφι εγω νηστάζω(πλάκα έχω ό,τι πρέπει για παρέα χαχαχα).Τα ψωμάκια σου όμως ευχαρίστως θα τα δοκίμαζα και δεν θα πήγαινα για ύπνο μετά χαχαχα!!!!!Να είσαι καλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τα δοκιμάσεις Ροδάνθη μου! Κι εμένα πάντως με πιάνει λίγο νύστα με την μπύρα αλλά το παλεύω!! Πάντως προτιμώ τη νύστα της μπύρας από την ημικρανία του κρασιού!!

      Διαγραφή
  7. Πολύ όμορφα ψωμάκια Χρυσαυγή μου. Συχνά - πυκνά την κάνω κι' εγώ αυτή τη ζυμή ακριβώς έτσι και κυρίως για σαντουϊτσάκια!

    Διάβασα ότι κάνατε την βάφτιση;
    Εάν ναι; να ζήσει η νεοφώτιστη. Χαρά και Χαμόγελο πάντα στην ζωή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε Πηνελόπη μου για τις ευχές !!
      Θα επανέλθω με σχετική ανάρτηση!!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  8. Εγώ πάλι είμαι σταθερά οπαδός του κρασιού, σπάνια επιθυμώ τη μπύρα αν είναι κάποια καλή!!
    Το ψωμάκι όμως είναι μια πολύ καλή πρόταση!!
    καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Ξανθή!
      Ήμουν σίγουρη ότι του κρασιού θα είσαι εσύ! Πάντως το ψωμάκι είναι τέλειο και η μπύρα το φουσκώνει χωρίς να χρειάζεται αναμονή. Κατευθείαν στο φούρνο!!

      Φιλιά

      Διαγραφή
  9. τρελλαίνομαι γι αυτό το σάντουιτς!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι εμένα μ'αρέσει η παγωμένη μπυρίτσα! Το ψωμάκι πανεύκολο και θα το φτιάξω!
    Δεν έβρεξε χθες, είδες? Ελπίζω να πήγαν όλα όπως τα θέλατε και να το χαρήκατε! Καλοφώτιστη η μικρή και να τη χαρείτε όπως ονειρεύεστε!
    Σε φιλώ*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Βέρα μου.
      Σε ευχαριστώ που με σκέφτηκες για το θέμα του καιρού.
      Ευτυχώς όλα πήγαν κατ΄ευχήν και θα το δεις σε σχετική ανάρτηση που θα κάνω.
      Σε φιλώ

      Διαγραφή
    2. Έφτιαξα τα ψωμάκια χθες βράδυ! Γίνανε πολύ ωραία! Έβαλα δεντρολίβανο από πάνω! Είναι και πονηρή λύση για ψωμί τελευταίας στιγμής..χεχε!

      Διαγραφή
    3. Α!! Ωραία Βέρα μου! Χαίρομαι που σας άρεσαν .
      Το δενδρολίβανο καλή σκέψη. Μπορείς να βάλεις και ψιλοκομμένες ελιές μέσα για ένα ποιο ξεχωριστό αποτέλεσμα!!

      Σωστό αυτό με την πονηρή λύση!!! Το καταγράφω!

      Διαγραφή
  11. Στον σολωμό δεν αντιστέκομαι, ούτε στο φρέσκο ψωμάκι, αλλά ένα δεν φτάνει ποτέ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλά δεν το συζητάω... και το ψωμάκι και το σάντουιτς είναι υπέροχα!!! Ελπίζω να πήγαν όλα καλά εχθές κι όπως τα ονειρευόσουν Χρυσαυγή μου! Καλοφώτιστη η μικρούλα σου, πάντα γερή και τυχερή κι εσείς να την χαίρεστε και να την καμαρώνετε!!! Φιλιά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ψωμάκι είναι υπέροχο Κική μου!
      Τα πράγματα στη βάπτιση πήγαν πολύ όμορφα και χωρίς απρόοπτα.
      Θα κάνω σχετική ανάρτηση λίαν συντόμως μόλις καταφέρω και συγκεντρώσω το φωτογραφικό υλικό.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  13. Εγώ είμαι του ....νερού. Δεν πίνω ούτε μπύρα ούτε κρασί. Τα ψωμάκια μπύρας όμως τα έχω δοκιμάσει και μου αρέσουν πολύ.Όπότε, μένει να τα δοκιμάσω και με τον σολωμό.
    Να σας ζήσει η νεοφώτιστη.Πάντα γερή και τυχερή στην ζωή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και το νερό καλό είναι!!
      Και με νερό μπορείς να το συνοδεύσεις το ψωμάκι σου!!

      Ευχαριστούμε πολύ για τις ευχές σου, να είσαι καλά!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  14. Υπέροχα τα ψωμάκια σου Χρυσαυγή μου και εύκολα πάνω από όλα! Το σάντουιτς με το σολωμό είναι το πιο αγαπημένο μου! Να σου ζήσει η κουκλίτσα σου:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Μαράκι!
      Κι εμένα μου αρέσει πολύ ο σολωμός με το ψωμάκι. Και ειδικά αυτό το ψωμάκι που είναι γλυκούτσικο και νόστιμο.
      Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου!
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  15. Χρυσαυγή μου μου αρέσει πολύ η παγωμένη μπυρίτσα απο οποιοδήποτε άλλο ποτό διότι δεν πίνω γενικώς ποτά. Τα ψωμάκια σου υπέροχα, απίστευτα αφράτα και η συνοδεία τους απολύτως ταιριαστή και πιστεύω η καταλληλότερη!!!
    Να σας ζήσει η νεοφώτιστη να είναι πάντα γερή και ευτυχισμένη εύχομαι ότι καλύτερο!!!
    **Σε ευχαριστώ πολύ και για τις ευχές σου για τη γιορτή μου, να σαι καλά!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ελένη μου, πάντα γερή και δυνατή.
      Ευχαριστώ κι εγώ με τη σειρά μου για τις ευχές τις δικές σου!

      Φιλιά πολλά!!!!

      Διαγραφή
  16. Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ τα συνταγούλα και πες μου τη γνώμη σου!! Φιλιά !

      Διαγραφή
  17. Το σετάκι όλο μου αρέσει τρελλά .. εννοείται με την μπύρα.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ενα ποτήρι κρύα μπύρα και ένα σαντουιτσάκι ...με σολομό, ότι πρέπει για όλες τις ώρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Συμφωνώ απολύτως με ολόκληρη την πρότασή σου και τις επιλογές σου!
    Τα ψωμάκια φράτα, υπέροχα και η συνοδεία τους εξαιρετική!
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ενδιαφέρουσα εκδοχή με μπυρίτσα Χρυσαυγή.
    Στα υπόψιν.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10