15 Μαΐου 2012

Γίγαντες στη γάστρα



Από την εποχή των παγετώνων. 

        Τον τελευταίο καιρό τρέχω και δεν φτάνω.  Με μια Κλειώ σαν να κρατώ καρπούζι παραμάσχαλα 24 ώρες το 24ωρο, μια Νεφέλη σπίτι, σχολείο, πλύσιμο, ντύσιμο και έναν Δ. ο οποίος όταν δεν είναι στη δουλειά, βοηθάει όσο μπορεί κάνοντας babysitting, απλώνοντας κανένα ριμαδοπλυντήριο και ξεσκονίζοντας τους λόφους τις σκόνης που μαζεύονται στα έπιπλά μας, προσπαθώ να οργανώσω την βάπτιση της μικρής. ΟΚ, ξέρω, υπάρχουν και χειρότερα!


        Η σιδερωμένη μπλούζα είναι πλέον πολυτέλεια στο σπίτι μας. Έχουμε κάνει μόδα το πλισέ.  Το ίδιο και το φρέσκο φαγητό. Ευκαιρία σκέφτηκα, να ξεσκαρτάρω την κατάψυξη!! Τουλάχιστον έτσι με βόλευε να σκεφτώ!

        Έρχεται η ώρα του μεσημεριανού και σερβίροντας ακούω τα περιπαιχτικά σχόλια του Δ. Ότι δηλαδή « οι φακές είναι από την εποχή των παγετώνων», ή ότι «σήμερα τρώμε κοτόπουλο κοκκινιστό απ΄την Κρητιδική περίοδο» ή ακόμα και απειλές του τύπου «θα αφήσω σχόλιο στο μπλόγκ σου ότι φωτογραφίζεις «παπάδες» κι εμάς μας πετάς τα παγάκια από την κατάψυξη για μεσημεριανό» και πάει λέγοντας.  Αντιπαρέρχομαι τις κακοήθειες με ένα χαμόγελο και σκέφτομαι από μέσα μου πονηρά… «και που είσαι ακόμα… δεν έχεις δει τίποτα»!

       Καθώς έχει μείνει ελάχιστος χρόνος για blogging (πρώτα πεθαίνεις και μετά φεύγει το χούι) και καθόλου χρόνος για προσωπική ζωή την οποία καταθέτω έχουμε ξεχάσει εδώ και 5,5 χρόνια, αναρτώ συνταγές με χρονοκαθυστέρηση κάποιων εβδομάδων. Έτσι σήμερα οι γίγαντες που σας σερβίρω, ναι μεν μαγειρεύτηκαν και φωτογραφήθηκαν ολόφρεσκοι, αλλά τους φάγαμε χθες σε μια στιγμή απόγνωσης, αφού δεν προλάβαινα μέσα στα 5 λεπτά που είχα στη διάθεσή μου, ούτε αυγό να τηγανίσω. Πως λέμε "σε περίπτωση ανάγκης σπάστε το τζάμι"? Κάτι τέτοιο! Τους έβγαλα απ΄την κατάψυξη και τους ξεπάγωσα όση ώρα έκοβα τη σαλάτα. ...Γαμώτο, αυτή δεν καταψύχεται!!

       Οι γίγαντες είναι από τα αγαπημένα μου όσπρια και με τον τρόπο που σας προτείνω, στη γάστρα δηλαδή, γίνεται ένα γλύκισμα. Αλλά και στο ταψί με σκεπούλα από αλουμινόχαρτο μια χαρά θα σας βγει. Όσο για τα μυρωδικά που περιέχει, του δίνουν μια ξεχωριστή γεύση αφού ταιριάζουν με τα μεγαλόπρεπα αυτά φασόλια γάντι!


ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΣΤΗ ΓΑΣΤΡΑ

Υλικά:

1)    ½ κιλό γίγαντες
2)     1 κρεμμύδι ξερό ψιλοκομμένο
3)     1 ματσάκι κρεμμυδάκια φρέσκα ψιλοκομμένα
4)     1 καρότο σε φετάκια
5)     3 κουταλιές της σούπας μαϊντανός ψιλοκομμένος
6)     1 κουτί ντοματάκια ψιλοκομμένα
7)     2 κουταλάκια του γλυκού ρίγανη
8)     2-3 δαφνόφυλλα
9)     αλάτι
10)  πιπέρι
11)  1 γεμάτο φλιτζάνι λάδι
12) 1,5 κουταλάκι γλυκού ζάχαρη



Διαδικασία: 
 
Μουλιάζουμε τους γίγαντες σε χλιαρό νερό από το βράδυ. 

Την επόμενη μέρα τους βράζουμε ίσα που να τσιμπιούνται. Μόλις δούμε ότι τσιμπιούνται με το χέρι (όχι όμως να μαλακώσουν πολύ), τους σουρώνουμε και πετάμε το νερό που έχουν βράσει. 

Βάζουμε τους γίγαντες στη γάστρα ή αν δεν διαθέτουμε σε ταψί και προσθέτουμε τα κρεμμυδάκια τα φρέσκα, το κρεμμύδι το ξερό, το μαιντανό, τη ρίγανη, τα δαφνόφυλλα, τη ντομάτα, το αλάτι, το πιπέρι, το λάδι και τη ζάχαρη. 

Προσθέτουμε ζεστό νερό, τόσο ώστε να καλύψει πλήρως τους γίγαντες. Τέλος καπακώνουμε τη γάστρα ή καλύπτουμε με αλουμινόχαρτο το ταψί μας και ψήνουμε σε μέτρια θερμοκρασία μέχρι να πιούν όλα τα υγρά τους και να μείνουν με το λάδι. Το τελευταίο 10λεπτο μόνο αφαιρούμε το καπάκι της γάστρας για να ροδίσει ελαφρά το φαγητό μας.
                                                                                                                                                Καλή επιτυχία!!



42 σχόλια:

  1. Καλημερίζω το ταλαίπωρο κορίτσι μας! Αντιλαμβάνομαι ότι δεν θα σε παρηγορήσω ιδιαίτερα αν σου πω πως σε καταλαβαίνω απόλυτα και αν σε διαβεβαιώσω ότι ένα παρόμοιο χάος επικρατεί και στο δικό μου σπίτι και σε πολλά ακόμα!
    Καλά να είμαστε όμως και ας κάνουμε ότι μπορούμε και ότι προλαβαίνουμε!
    Πότε είναι η βάφτισή σας; Αυτό τουλάχιστον είναι ωραίο τρέξιμο!
    Οι γίγαντες είναι θεϊκό φαγητό, δεν το συζητώ! Ειδικά όταν μαγειρεύονται στη γάστρα, η νοστιμιά τους είναι απίστευτη!
    Καλή συνέχεια!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ερμιόνη μου.
      Την Κυριακή είναι το μεγάλο γεγονός και ελπίζω ο καιρός να μην μας τα κάνει μούσκεμα!!

      Οι γίγαντες είναι γλύκισμα και γίνονται στη γάστρα ακόμα ποιο μαλακοί και ποιο νόστιμοι. Έχεις δίκιο!

      Φιλιά πολλά και θα τα πούμε !

      Διαγραφή
  2. απο τα αγαπημενα μου φαγητα ,που δυστυχως δεν φτιαχνω συχνα γιατι δεν τους τρωνε τα παιδια....με την καταψυξη ,ομως,μου εδωσες ιδεες,χαχαχαχα
    με τρια αγορια,φαντασου τι γινεται σε εμας..........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νάσια μου δοκίμασε και τους γίγαντες έτσι όπως προτείνω!
      Πιστεύω να σας αρέσουν και ειδικά στα αγόρια.

      Η κατάψυξη είναι λύση και μεγάλη μάλιστα !!!

      Φιλιά πολλά και κουράγια!!

      Διαγραφή
  3. ΔΗΜΗΤΡΗΣ:

    Προχθές φάγαμε γίγαντες από την Ιουρασική περίοδο.

    Προσδιορίσαμε την χρονική περίοδο μαγειρέματος μέσα από test με Ανθρακα-14 στον "Δημόκριτο" και το είδος του φαγητού με test DNA.

    Ηταν η καλή συνταγή και Παρασκευή της προ-προ-Χ10.000.000 γιαγιάς (γιαγιά-Λούσυ)που διέπρεψε στην αφρικανική Ηπειρο πολύ πολύ πολύ παλιά!

    Πέρα από την πλάκα, ..κλείνω με ένα μεγάλο ευχαριστώ και ένα ακόμη μεγαλύτερο φιλί στην superwoman που μας φροντίζει και ομορφαίνει τις στιγμές μας σε βάρος των δικών της..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. XXAXAXAAAA

      Γι΄αυτό σ΄αγαπώ Δημητράκο μου, για το χίουμορ σου, για την βοήθεια που μου προσφέρεις και για την κατανόηση όταν σας παραμελώ...

      Φιλί

      Διαγραφή
    2. Ti egine re pedia? Polles agapes ke filia akouo! I gigandes to kanane afto? PAO NA FTIAXO AMESOS GIA TON ADONAKI MOU!!!

      Διαγραφή
    3. para-kelsoscooks καλοοοοοοοοοο!! Γέλάσαμε πολύ με το σχόλιό σου!!

      Εύα μου, φτιάξ΄τους άμεσα!! Ούτε κι εγώ ξέρω τι περιέχουν αλλά μας έκαναν καλό!!! Βάλε στον Αντωνάκη διπλή μερίδα!!!

      Διαγραφή
  4. Μεγάλη εφεύρεση η κατάψυξη!!!
    Αλλά καλή μου Χρυσαυγή, να ξέρεις πως όλες μας λίγο έως πολύ τα ίδια περνάμε καθημερινά... οπότε μην αισθάνεσαι "μοναξιά" σε τούτο το "σπόρ" του να τρέχεις με τον εαυτό σου και να βγαίνεις σχεδόν κάθε φορά δεύτερη :-)))
    Φιλιά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν αισθάνομαι μοναξιά, Πηνελοπάκι. Ξέρω τι παίζει σε όλα τα Ελληνικά σπίτια. Ξέρω που πέφτει το βάρος!!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  5. Χρυσαυγή λατρεμένο το φαγακι που μας παρουσιαζεις σημερα!Το τρωμε μικροί-μεγάλοι και το φτιάχνω όπως κι εσύ!Όσο για το τρέξιμο σε καταλαβαίνω απόλυτα, οταν οργαγωνεις ενα τοσο μεγαλο και σημαντικό γεγονός κατι θα μεινει πίσω, δε γίνεται!Άλλωστε στα βασικα μερη εισαι συνεπής και προνοητική καθώς φρόντισες να εξασφαλίσεις σπιτικότατο φαγάκι, τι κι αν ηταν κατεψυγμένο!!Με το καλό η βαφτιση σας και να κανει υπέροχο ηλιόλουστο καιρό να το χαρείτε όλοι!Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Stone σε ευχαριστώ για τις ευχές σου και εύχομαι κι εγώ να πάνε όλα καλά!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Είδες Χρυσαυγή μου συμπαράσταση από την κολόνα του σπιτιού σας; Όχι παίζουμε! Πάντως Ο Δημήτρης το αντιμετωπίζει αισιόδοξα...
    Από ό,τι κατάλαβα περνάω από το σπίτι, ψάχνω τα αποτυπώματα του Τυραννόσαυρου Ρεξ επάνω στον πάγο, βουτάω το τάπερ και φεύγω.:)
    Σε πειράζω Χρυσαυγή μου και στα λέω να γελάσουμε, που σε σκέπτομαι πιεσμένη από τις ετοιμασίες!
    Η μικρή Κλειώ θα είναι ένας Άγγελος στη βάπτισή της!

    Για τους γίγαντες η "καλυτερότερη" εκδοχή είναι στη γάστρα και στο φούρνο. Τέλειο πιάτο παντός καιρού. Οι δικοί σου είναι λαχταριστοί και καλομαγειρεμένοι!

    Καλό σας απόγευμα x4!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζαμπία ο Ρεξ έχει γίνει το τελευταίο διάστημα ο καλύτερός μας φίλος!!! Χωρίς αυτόν δεν καθόμαστε στο τραπέζι να φάμε!

      Φιλιά Ζαμπιάκι και τα λέμε σύντομα!

      Διαγραφή
  7. Χρυσαυγή μου πρώτα από όλα ένα μπράβο για τον αγώνα που κάνεις να κρατάς ένα σπίτι και να μεγαλώνεις παιδιά και σύζυγο....χαχαχαχ (νομίζω ότι είμαστε χειρότεροι από παιδιά)!!! Δεύτερον για το χιούμορ σου και την αντιμετώπιση της κατάστασης!!! Λατρεμένο φαγητό οι γίγαντες και γενικά τα όσπρια!!! Δοκίμασε να βάλεις αντί αλουμινόχαρτου κομμένες χοντρές ροδέλες ντομάτας από πάνω από τα φασόλια!!! Θα δώσουν έξτρα νοστιμιά και θα ελέγχεις και το φαί στο ψήσιμο καλύτερα!! Καλό απόγευμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Νίκο μου, ο σύζυγος είναι και το ποιο δύσκολο παιδί απ΄όλα στο σπίτι!!! χαχαχα Λοιπόν αυτό με τις φέτες τομάτας από πάνω, ενώ το είχα δει κάπου, το είχα ξεχάσει. Είναι ένα πολύ καλό tip!!! Σε ευχαριστώ που μου το θύμισες!!

      Φιλιά !

      Διαγραφή
  8. Χρυσαυγή κράτα γερά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Αγαπημένο πιάτο οι γίγαντες.... πολλά μπράβο για όλα!!!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χρυσαυγή μου υπέροχοι και λατρεμένοι γίγαντες!!!!!Στη γάστρα γίνονται φοβεροί!!!Υπομονή με όλα και γω ανήκω στο club, στο σπίτι γίνεται χαμός αλλά κρατάω (λέμε τώρα) όσο μπορώ χαχα!!!!!
    Φιλιά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν ξέρω τι να πω!!εγώ έχω μέρες να κάνω βόλτα στα πέριξ, γιατί το ένα μ'αφήνει το άλλο με πιάνει, τέτοια γκαντεμιά πρώτη φορά!!
    Μην μασάς όμως Χρυσαυγή μου γιατί έχεις ανθρώπους που σε στηρίζουν, αυτό έχει σημασία.
    Οι γίγαντες είναι τέλειοι κι αγαπημένοι ακόμη κι από τον γιο μου.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω όλα να σου πάνε καλά Μαρί μου από δω και πέρα...
      Αφού αρέσουν και στο γιο σου δοκίμασέ τους και μια φορά έτσι. Γίνονται πολύ καλοί. Πιστεύω δεν θα απογοητευτείτε!!

      Φιλιά

      Διαγραφή
  11. Άγιος ο εφευρέτης της ....κατάψυξης. Μένει να ανακαλυφθει και ένας νέος που θα καταφέρει να καταψύξει και φαγητά που μέχρι τώρα δεν καταψύχονται.Κράτα γερά Χρυσαυγή!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άγιος, άγιος!!!
      Η επόμενη ανακάλυψη είναι η κατάψυξη της σαλάτας!!!

      Σε ευχαριστώ για τα χιουμοριστικά σου σχόλια!!

      Διαγραφή
  12. Καλή δύναμη κοριτσάκι μου!
    Αγαπημένο το φαγάκι σου κ κατεψυγμένο είναι τέλειο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Στέλνω τους αγωνιστικούς μου χαιρετισμούς και συμπαραστέκομαι στα ταλαιπωρημένα κορίτσια :)
    Υπομονή Χρυσαυγή μου & κουράγιο.
    Ευχομαι να τα προλάβεις όλα για την βάφτιση και να γίνουν όπως θες (περιμένω ρεπορτάζ ε?)

    Λοιπον οι γίγαντες σου φαίνονται νοστιμότατοι και τρισδιάστατοι..χιχι. Ενα τσακ και τους τσίμπησα :)
    Εμένα μου αρέσουν πολύ. Στη γάστρα δεν τους έχω δοκιμάσει ακόμα.

    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ τους στη γάστρα Μάριον και δεν θα τους φτιάχνεις αλλοιώς!!
      Το ρεπορτάζ από τη βάφτηση θα γίνει αμέσως μετά την Κυριακή! Αναμένατε!

      Με αυτό το "τρισδιάστατοι γίγαντες" πολύ γέλασα!!
      Σε φιλώ και σε ευχαριστώ για τις ευχές!!!

      Διαγραφή
  14. Κουράγιο Χρυσαυγή μου και καλή δύναμη!!! Μην αγχώνεσαι κι εγώ κάπου στα ίδια είμαι!!! Κάνε πώς δεν ακούς τα σχόλια!!! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου και κάνω, και δεν ακούω τα σχόλια!!
      Αν και γενικώς γελάω με αυτά που μου λεει ο Δημήτρης!!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  15. i gastra sozei zoes kai spitia!!! gia'mena einai to noumero ena skeyos tis koyzinas!!oso gia tous gigantes ginontai telioi ekei, dokimase na rikseis kai ligo loukaniko xoriatiko se rodeles, ksero paxainei alla dinei treli gefsi!!! kai oso gia ta trexamata soy, pistepse me ayta einai glika trexamata!! fila ta koritsia soy!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό με το λουκάνικο πολύ μου άρεσε!!
      Θα το σκεφθώ και θα πράξω ανάλογα!!

      Φιλιά και ευχαριστώ για το tip!

      Διαγραφή
  16. Και μου έχει φέρει γίγαντες η μαμά μου από την Καστοριά φοβερούς!
    Σειρά μου να σας στείλω ηλιόλουστη θετική ενέργεια!
    Με το καλό και να το χαρείτε!
    Σε φιλώ*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν έχεις καλό φασόλι, μετά όλα γίνονται απλά!!
      Σε ευχαριστώ πολύ για την καλή ενέργειά και τις ευχές!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  17. Οι γίγαντες είναι από τα φαγητά που θα μπορούσα να τρώω κάθε μέρα!
    Φαίνονται τόσο υπέροχοι και νόστιμοι!
    Καλή συνέχεια με υπομονή!
    :) Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Με το καλό η βάπτιση της μικρής σου, Χρυσαυγή.
    Να είναι καλοφώτιστο το μωράκι σου.
    Όσο για τους γίγαντες, αυτοί της γιαγιάς, της γειτόνισσας είναι πολύ καλύτεροι από τους δικούς μου, σύμφωνα πάντα με το γιό μου.
    Μήπως και εγώ να αρχίσω να σερβίρω φαγητά από την εποχή των παγετώνων, μπας και εκτιμηθώ;
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. μεγάλο θαύμα η κατάψυξη!μην ανησυχεις,εγω αναρτώ και με καθυστέρηση 1 χρόνου!keep on running!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τέλειο πιάτο, καλομαγειρεμένο και υπέροχα παρουσιασμένο. Οι γίγαντες στη γάστρα και στο φούρνο είναι το τέλειο! Οι δικοί σου φαίνονται λαχταριστοί.
    Όσο για τα άλλα καλό κουράγια και είμαι σίγουρη ότι θα χαρείς πολύ τη βάπτιση της μικρής σου!
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τους έφτιαξα σήμερα Χρυσαγούλα και έγιναν λουκούμι!!!! Τα παιδιά μου τους τσάκισαν και τώρα περιμένω χάσμπαντ για να ολοκληρωθει η ομοφωνία πως αγαπήσαμε τους γίγαντες σου!!!! Με φετούλα στο πλάι, ιδανικό φαγάκι και πολυ θρεπτικο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πήγαινε στην κορυφή! 01 09 10